חדשות


14 במאי 2009

פולין - תכנית מסע






מסע בעקבות יהדות פולין
מסלול הטיול:


1. תל אביב – ורשה – קוצק – וולדובה – סוביבור - לובלין
מפגש הקבוצה בנמל התעופה על שם בן גוריון וטיסה לורשה. לאחר הנחיתה נצא לקוצק ונעלה לקברו של ר' מנחם מנדל, משם נמשיך לוולדובה ונבקר בבית הכנסת ובבית המדרש. נמשיך במסענו למחנה סוביבור ונסייר באתר המחנה. משם ניסע ללובלין ונבקר בישיבת חכמי לובלין ובבית הקברות בלובלין. בתום הסיור נגיע לבית המלון בלובלין, שם נלון.

2. מאידנק – ליז'נסק – לנצ'וט – טרנוב – ז'בילטובסקה גורה
היום נצא לסיור במחנה הריכוז הידוע לשמצה, מאידנק. משם נסע לליז'נסק ונפקוד את קברו של ר' אלימלך בעל ה"נועם אלימלך". משם נסע ללנצ'וט, נסייר בעיר, נבקר בבית הכנסת ונשקיף על ארמונו של הגרף פוטוצקי. נסייר בעיר טרנוב ונפקוד את קבר האחים ז'בילטובסקה גורה. נסע לקרקוב, שם נלון.

3. קרקוב
יום זה נקדיש לסיור בקרקוב: קז'ימיז'- בית הקברות היהודי העתיק, מקום קבורתם של הרמ"א, ה"מגלה עמוקות", הב"ח, ה"מגיני שלמה", ר' העשיל ובעל תוספות יו"ט. נבקר במוזיאון היהודי השוכן בבית הכנסת הישן, בביה"כ של הרמ"א, בתי הכנסת: אייז'יק, קופה וטמפל ונבקר במרכז הציורי של העיר היהודית. משם ניסע לגטו היהודי- פודגוז', בית חרושת שינדלר ולמחנה פלשוב. בתום הביקור אנו שבים לקרקוב, הכנות לשבת, תפילה וסעודת ליל שבת.

4. שבת קרקוב
לאחר התפילה וסעודת השבת נצא לסיור רגלי עם מדריך הקבוצה בעיר העתיקה, מקום האוניברסיטה היגליונית ותחילת התיישבות היהודים בקרקוב, נטייל לעבר גבעת הוואוול, ארמון מלכי פולין על גדות הויסלה, מקום קבורתם של מלכי פולין וגיבוריה הלאומיים.

5. אושוויץ – בירקנאו - קרקוב
הבוקר נצא למחנה ההשמדה אושוויץ- בירקנאו, לאחר סיור מקיף בשני המחנות, נתייחד עם זכרם של קורבנות השואה בני עמנו. בתום הביקור אנו שבים לקרקוב, שם נלון.

6. סלבקוב – צ'נסטחובה – פיוטריקוב – לודג' – סוכוצ'וב – ורשא
נצא לסלבקוב חוות ההכשרה הדתית, ומשם לצ'נסטחובה, שם נראה את מרתף המחבוא. משם ניסע לפיוטריקוב, עיר הולדתו של הרב לאו, ונבקר בבית הכנסת, בבית המדרש ובבית הקברות. נמשיך ללודג', שם נסייר בבית הכנסת רייעכר, בית הקברות, ובראדאגסט- תחנת הרכבת משם שולחו היהודים למותם. נמשיך לסוכוצ'וב, נעלה לקברם של ה"אבני נזר" וה"שם משמואל". נשוב לורשה, שם נלון.

7. וורשה – ז'לוטה – גור
נצא לסיור בעיר שאת רובו נקדיש לאתרים היהודיים- בית הקברות ואזור הגטו, אנדרטת רפופורט לזכר גיבורי הגטו, מסלול הגבורה, האומשלאגפלאץ, בית כנסת נוז'יק, בית היתומים של קורצ'אק, משם ניסע לז'לוטה לראות את שרידי חומת הגטו, ונסיים את מסענו בסיור בגור- בבית הקברות- קבר ה"חידושי הרי"מ" וה"שפת אמת" ובבית מדרשם. נחזור לורשה שם נלון.

8. וורשה- תל אביב
נצא לשדה התעופה של וורשה ונמריא חזרה ארצה.